Öppet brev till DN och SVD

Högt ärade redaktioner. Det är med stort nöje jag läser båda tidningarnas sportbilagor. Man skulle kunna säga att det är dagens högtidspunkt. Döm då om min förvåning när jag i morse slog upp tidningarna och märkte att ni har fallit offer för feministlobbyisternas gerillakrigföring. På flera sidor ser jag kvinnliga idrottare som breder ut sig i parti och minut. Vadan denna kovändning? Ni har ju hållit nollan i flera dagar, men nu släpper ni plötsligt på syndafallet och tillåter era skribenter att skriva ointressant strunt om kvinnliga idrottare. Redan de gamla grekerna förstod bättre än att släppa in kvinnor i idrottssammanhang.

Det började ju så bra. Killarna har varit i fokus, förutom någon liten pliktskyldig notis om tjejerna, varför kunde ni inte fortsätta så? Är det Schyman och gänget som lagt sig i? Vad är landet på väg när vi tillåter talibanfeminister och böglobbyister att styra våra sportredaktioner, jag undrar bara det?

Bengt K Erikzon, 57, Bengtsfors


Kommentarer
Postat av: Anonym

hur naturlig är du?

kolla i min blogg:)

2008-08-15 @ 10:23:57
URL: http://rebbeckaa.blogg.se/
Postat av: Ken

Där sköt du feministmaffian mitt i prick! Äntligen någon som vågar säga vad de verkligen tycker. Och ge Abrahamian hans medalj. Höj!

2008-08-15 @ 10:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0