En vanlig läsare lättar på hjärtat - "Inga krusiduller är nödvändiga"

Hej, jag heter Bängtk, ja, jag stavar det som det låter. Jag gillar inte att göra mig till, det ska va som det är menat å va, å inga krusiduller. Folk som håller på och gör sig till gör mig vansinnig. Det ska vara naturligt.
Jag bor i ett mexitegelhus i Kopparberg och läser Nerikes Allehanda mest varje dag. Eftersom Femhundra getter är en slags tidning, å Nerikes Allehanda vägrar ta in mina insändare, tänkte jag att jag skulle uttrycka min ståndpunkt i detta forum.
Så här är det: Vareviga morgon när jag bläddrar upp tidningen så är det kändisar som breder ut sig. Är de naturliga va? Har färgat håret, å sminkat sig och hånglar med folk av samma kön - det kallar inte jag naturligt. Hög vördade redaktörer på landets tidning, hur skulle det vara om ni släppte fram oss naturliga människor ibland. Ni är varmt välkomna att komma hem till mitt naturliga hem.
Jag är en högst vanlig man, mitt i livet, som har normala vanor. Jag jobbar på Volvo i Linde å har fruga och två barn. Inga av barnen har några prekära böjelser utan uppför sig som folk. Varje år tar jag järnfågeln ned till Cypern, är inte det naturligt så säg? Jag gillar att käka en god biff å ta mig en jävel på fredagar, efter jobbet förstås, men sånt läser man aldrig om i tidningen. Jag tror folk ute i landet skulle uppskatta att få ta del av sånt som vi vanliga människor gör. Er snedvridna verklighet kan inte vara bra för någon och särskilt inte den lättledda ungdomen.
Nej, tvi vale för förnäma redaktörer i Stockholm (och Örebro) som inte vet bättre än att skriva om perversioner och lättklädda damer.
Jag hoppas min ståndpunkt har gått fram.
MVH
Bängkt K


Svar: Hej Bängkt vi på femhundra getter tycker att det är bra att du delar med dig av dina tankar på vår blogg. På så vis kan vi lyfta fram den vanliga människa ocensurerad. Kom gärna med ett bidrag till vår serie "Idésprutan".


Kommentarer
Postat av: Äställ

Bängkt! Äntligen någon som vågar stå för det som vi vanliga människor tycker och tänker. Jag heter Äställ, stöckhölmarna envises med å kalla mej Estelle, som vore jag något dumdristigt franskt luder, men jag vill ha det så naturligt som det bara går.

Ha re.

2008-08-21 @ 10:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0