Dagens läsarmejl - Den nördiga brillan



Jag har fått nog. Söderslöddret har förstört mitt rykte på bara några månader!
Är detta tacken efter att ha prytt prominenta herrar i årtionden, hjälp människor som velat dölja sig bakom en galen fasad och vilat på näsorna till några av våra största jägare?


Nu ser man snart både kreti och pleti som använder sig av mig och mina gelikar för att skapa den, så kallade, nördiga looken. Jag används som ett modeattribut på snart var mans/kvinnas näsa inom fem kilometers omkrets från Medborgarplatsen. Ska det vara så? Nej, jag är trött på att vara en del av mainstreamkulturen. Jag förtjänar mitt skamfilade rykte och har aldrig bett om denna hajp.


Se på mannen ovanför. Han och jag har haft ett fint förhållande i många år. Han försöker inte vara "inne", "ball" eller "rätt". Han har helt enkelt ett synfel som jag hjälper till att korrigera. Kan det inte bara få vara så!


Trötta och arga hälsningar
Den nördiga brillan


Kommentarer
Postat av: Frågande

Men den där mannen känner jag igen, han var värsta innemannen och söderhipstern på 60-talet. Brukade se honom smyga omkring på Bondegatan med obskyra franska novellsamlingar.

2008-09-02 @ 10:36:38
Postat av: Karl B

Har ni adressen till mannen på bilden? Vi harde en kort romans 1965 och jag är mycket angelägen att komma i kontakt med mannen, eller Jan-Magnus som han heter.

Jag ÄLSKAR honom fortfarande, snälla lämna adressuppgifter till honom . Har letat efter honom sedan vårt sista möte 650117

2008-09-02 @ 13:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0