Läsarmejl - Usch för modebloggar



Hej,
jag är en man i mina bästa år som tänkte ta tillfället i akt och klaga lite på alla dessa modebloggar. Allt sedan jag köpte min första Bentley 1963 (ja det är precis en sådan som James Bond har i filmen "Agent 007 ser rött") har jag väckt stor uppmärksamhet bland de kvinnliga varelserna. Jag minns hur vi brukade åka ut på små turer till naturen.  Oftast bar jag mina handsydda skinnskor inköpta i New York hos Stapleton Shoe Company och givetvis en härlig kostym från den gamle nazistsympatisören Hugo Boss. Handskarna ska vi inte tala om, eller jo, de var av  yppersta getskinnskvalitet.
Nog pratat om det. Min poäng är att jag har en stor vetskap om det motsatta könet, men vet inte längre vad jag ska tro.

Dagens unga kvinnor verkar lägga sin energi på fel saker. När jag scannar nätet efter de senaste teknikprylarna dyker modebloggar upp i tid och otid. Jag har harvat igenom några av de största och ställer mig frågande till intelligensgraden hos dessa ungdjur. Det är klädmärken hit och dit, myspys med gottemat på kvällarna och sminktips åt höger och vänster. Dessutom försiggår en slags personkult av några donnor som tydligen heter Nicole, Paris och Victoria.

Jag undrar bara, varför har dagens kvinnor blivit så besatta av "mode". Är det verkligen så att det största intresset i en ung kvinnas liv är att diskutera senaste handväskan?

När jag här om dagen surfade runt på nätet för att hitta den senaste versionen av Iphone, så snubblade jag över en viss Englas blogg. Den konsumtionshets som bedrivs där kan inte vara nyttig. Skadligt för både själ och hjärta (om jag ska citera ett ordspråk som jag fick fram på min Mac när jag sökte i en specialinköpt program ).

Nej, sluta med dessa dumheter. Pronto.

Karl E.


Kommentarer
Postat av: Modefreak

Gubbjävel, smal slips är såååå 2006.

2008-09-08 @ 11:30:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0