Veckans manspanel svarar på läsarfrågor:

Hej, jag har ett problem. Jag har träffat en man som har svårt att binda sig. Han säger att han älskar mig, men vill inte gå med på giftermål eller samboskap. I övrigt har vi det bra på alla områden. Är han rätt för mig?

Lilla jag


Först ut att besvara frågan är Henrik Mankell:

Som jag beskriver i mina Callander böcker så är det inte lätt att vara man. Livet och, i Callanders fall, brotten tär på den manliga själen. Personligen tycker jag att du ska tagga ned några pinnhål och fokusera på det som är bra. Har ni bra sex tycker jag inte att du behöver oroa dig. Det är när den biten börjar krångla som allt går åt helvete, han skär av ditt huvud med en motorsåg, gräver ned liket på ICA:s kundparkering och börjar begå en rad mord för att gäcka polisen. Men, till dess, slappna av.

/H

Patrick Kisaksson har en annan lösning på problemet:

Personligen tycker jag att du måste anstränga dig lite på det mysiga planet för att få den här relationen att fungera. Tänd lite ljus och fluffa upp kuddarna i soffan. Fråga dig själv dagligen om du anstränger dig till max för att få den här relationen att fungera. Vi män vill ha mysiga kvinnor som gillar små nallebjörnar. Är det här något som du känner att du kan ge din man? Av ditt brev att döma ger du inte tillräckligt av din kvinnliga mysighet. Vi män är inte skapta att mysa och behöver därför Venus som ökar mysfaktorn. I de fall då kvinnan är en aning "butchig" känner mannen att något saknas och det här kan då yttra sig som "problem att binda sig", men handlar egentligen om att kvinnan inte ger tillräckligt av sig själv.
/P


Kommentarer
Postat av: Camilla Aggeborn

Nu har Nils ( blondinbellas pojkvän) blivit sveriges största manliga bloggare. ÄR det inte fel? Har dom inte tillräckligt med pengar? Läs mitt inlägg angående deras pr trick.

2008-08-14 @ 15:50:02
URL: http://myrrah.blogg.se/
Postat av: Fia

Ha en bra dag:). Är du intresserad av en nya design? Isånnafall, var med i min designutlottning, som slutar idag:).

2008-08-14 @ 15:50:21
URL: http://ffiaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0