Dagens läsarmejl kommer från Den upprullade byxan



Nu får det vara nog!

Jag står inte ut längre. Genom åren har jag varit uppkavlad, uppsydd och nedlagd och jag har i det tysta accepterat min lott, men jag kan inte längre tiga. Sluta upp med att rulla upp mig i tid och otid. Det ser ofärdigt ut, krystat och ansträngt. Jag förtjänar att få leva och verka i min fulla längd, om du vill ändra på den får du sy eller vika upp mig.
Det skär i mitt hjärta när jag går Götgatan fram och ser systrar och bröder i samma prekära situation som jag.
Vi som skyler dina heliga delar, värmer din bak och månar om din "look", förtjänar inte vi något bättre än att bli upprullade?
Arga hälsningar
Den upprullade byxan

Kommentarer
Postat av: Kjolen

Men jag då? Varför tänker ingen på hur jag och de andra kjolarna har det? Vi blir kortare och kortare och våra forna längder ligger i tyginsamlingar staden över.

2008-08-22 @ 10:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0