Idésprutan: En samlingssajt för det övernaturliga

Dagens idérikedom står Maj-Britt Sackrisson för. Hon brinner för det mystiska som inte alltid går att förklara så enkelt.

I dagens world wide web-värld sköljer ny information över oss och bildar ett förvirrat energifält med osorterad information. Känner inte ni också så när ni sitter framför datorn och ska försöka "få ihop det"? *svettas av oharmoni*
Jag har länge surfat runt för att stilla mitt intresse för "det onaturliga". Ja, det kallas onaturligt av de viktiga självutnämnda vetenskapsmän som bortförklarar övernaturliga händelser med att "det bara var inbillning eller hallucinationer".
Jag har länge efterfrågat en sajt på internet där man kan få överblick över det mystiska som nummerologi, astrologi, andevärlden, kosmologi, paraspykologi, kristallkunskap, UFO och evp-fenomen. *andarna jublar* Evp-fenomen är förresten om du ska spela in ett band med fin fågelsång men i stället hör du någon från det förflutna berätta något för dig.
Det jag vill ha är då alltså ett slags MSN med nyheter, sökfunktion och tips. Men framför allt ett FORUM - jag vet att det finns så många kunniga därute som sällan får komma till tals!!!!!!!!!!!    *händerna svävar ovanför tangentbordet i inspiration*

Så varför inte sätta i gång redan i dag? Ska jag ta och reservera www-adressen www.latdininrekristallgnistra.se ?

Uppdatering: Nu är sajten i gång. Började med en recension av Siewer Öholms bok om den övernaturlige Ulf Ekman - har aldrig läst något bättre!!!!!! *lyfter från golvet*


Tills vi ses igen på nätet eller i vår inre tankeverksamhets mest harmoniska chakra: Låt din inre kristall gnistra!

Uppdatering 2: Alltså nu har jag läst lite mer om Ulf Ekman och han verkar inte alls så inne på det övernaturliga utan mer inne på gud och sånt. Därför tror jag att jag ändrar recensionsbetyget från fem spökfångare till tre.

Kommentarer
Postat av: Anna Al

Det här var mig en redig idé- Tusen tack för det fina inlägget. Jag blev så inspirerad.

Jag HATAR Ulf Ekman, kan inte hjälpa det. Han är senil i huvudet. Gå i Frid Aum, bom chacka lack.

2008-09-01 @ 22:52:18
Postat av: Fegon **

För att lugna dig sååå... gick det bra med snusen : )

2008-09-02 @ 03:41:08
URL: http://fegon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0