Bronett goes poet




Henry Bronett packar ihop cirkustältet och ger sig in i lyrikens värld. Som första bloggen i världen publicerar Femhundra Getter ett utrdag ur den före detta cirkusdirektörens poesisamling.  Läs notisen här.


En jävla cirkus å så lite kärlek

Som en hägring gled du ner från din gylllene trapets
med string i din bak och kjolkant med spets
I eurfori kastade jag mig upp på min cirkushäst
och bestämde mig omgående för att hämta en präst

På kärleksresa åkte vi med tåg till St Laurens
där jag gav min käresta en morgongåva av flens
Hon fnissa och kråmade sig och sa så kokett
"det här ska jag använda när jag konservererar min brudbukett"

Det blev en riktig cirkusföreställning på första parkett!

Kommentarer
Postat av: Lisen Harmynt

En väldigt subtil och fin dikt.

2008-08-27 @ 17:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0