Ordet "feminint" i blåsväder

Storbråk på Stockholms modevecka. Sofie Faroutman anklagar Blondinidinbella för att kopiera hennes texter.

  

Årets modesnackis är inte om det är utsvängt eller stuprör som gäller i höst. Istället är det storbråket på frontrow som skakar modesverige. Två av våra största modeprofiler har förklarat krig mot varandra.

- A, jag var först med att beskriva kollektionerna för våren 09 som mycket "feminina", men fick nyligen höra att Blondinidinbella använder exakt samma ord när hon beskriver vårens kläder, säger en indignerad Sofie Faroutman.

Blondinidinbella slår ifrån sig anklagelserna och påpekar att hon redan förra året använde ordet "feminint" när hon skulle beskriva höstmodet 08.

- A, alltså, jag har skrivit ett arbete på högstadiet om att Jackie Kennedy klädde sig väldigt "feminint", vad jag vet har Sofie aldrig gjort någon djupare forskning kring ordet så jag undrar om det inte är så att hon har snott från mig, säger Blondinidinbella.

Sofies chef, Jan Hellinthepaper, försvarar sin unga modeskribent.

- Ö, jag har hört Sofie använda ordet många gånger, vad jag vet är det ett unikt ord att använda för att beskriva kläder, jag står helt bakom hennes texter, säger han.


Kommentarer
Postat av: Beatrice

Asså feminin är väl inget som har med mode att göra? Det kommer väl från femininismen som har med politik att göra, eller?

2008-08-14 @ 20:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0