Dagens klagomejl



I dag damp det ner ett mejl från arrangörerna till "Mannar från medeltiden" som upprördes över Nordmans pressmeddelande från tidigare i veckan.


Så här skriver Gunne Mjödnarsson:

Hej,

Jag spetsade min köttkniv i långbordet och satte mjödet i halsen när jag läste pressmeddelandet om Nordmans nyckelharpskomposition. Likaså mina medeltida mannar!

Där står att läsa (även om det moderna fenomenet läsning endast är förunnat borgarna om man talar om hur det är på vår tid):
"Sveriges nyckelharpselit kommer att vara på plats liksom stora delar av arrangörerna bakom Medeltidsveckan på Gotland - En folkfest som du aldrig sett den förut.".

Ve detta ständiga fokus på Medeltidsveckan på Gotland!

Vad är det egentligen för en modern stämma? På Öland har vi en riktig medeltidsvecka, och där fuskar vi inte med motordrivna farkoster, datormaskiner och andra modernitetet som jag ännu inte lärt mig att använda.
Och nyckelharpa i all ära, men själv spelar jag på råa potatisar som jag lägger i ett stop och som när man skakar skapar en mystisk klang.

Ve!

/ Gunne Mjödnarsson

P.S det var inte jag som mejlade detta mejl utan någon modern person som jag totalt saknar respekt för. D.S

Kommentarer
Postat av: Jan B. Anan

Mycket upplyftande inlägg!

2008-08-27 @ 10:33:22
Postat av: Kal Knödmjölare

Jag kommer att stämma skiten ur den här hemsidan. Att driva med livsspelare (s.k. "rollspelare" av vanligt folk) är inte bara plumt, det är dumt också.

2008-08-27 @ 10:35:13
Postat av: Lisa Karlzon

Vad hände med den trevliga manspanelen. Ska ni också diskriminerar manliga män? Nej, fram för män som vågar slå och inte skäms för det.

2008-08-27 @ 10:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0