Bekänn dina synder och få förlåtelse del 11 - A. Schulman

I vår populära syndaserie står  Liv Turesson på tur. Hon är en beläst och berest feminist som genom trägna diskussioner med männen på Linköpings universitet måste anses som någon med stort kulturellt kapital.
Mama Doris tar emot syndaberättelsen:

- Liv, vad vill du bekänna?
- Det här är svårt att prata om, jag vet inte om jag vill längre.
- Liv, du vet att det kommer att kännas bättre efteråt.
-Okej, det är så att jag är kär i A. Schulman.
- Va?
- Jag visste att du skulle reagera så där?
- Förlåt mitt barn, fortsätt.
- Jag vet att det är hemskt fel, men jag tänker bara att det måste finnas en osäker pojke som jag kan hitta längst där inne.
- Hur menar du då?
- Trots alla saker han säger, han är ganska taskig ibland, tror jag att han är snäll, egentligen.
- Hur tänker du då?
- Han är elak och dum mot många, men om vi blev tillsammans kunde jag hjälpa honom.
-Hur då?
-Jag har börjat att brevväxla med honom.
-Får du några svar?
- Han mejlar och säger att han uppskattar att jag är kär i honom.
-Vad tänker du då?
- Att jag kan förändra honom. Om vi bara blir tillsammans kommer han aldrig mer få några återfall, han ska liksom bli ren genom mig. Jag hör hur det låter, men jag kan inte hejda mig. Jag läste om honom i en tidning och sedan dess är det kört.
- Har du funderat på om han skulle kunna vara elak mot dig, om ni skulle bli tillsammans. Han är ju känd för att verbalt misshandla sin flickvän, mamma och bror.
- Nej, jag tror att det skulle vara annorlunda med mig. Han skulle vara sötare, mer som han egentligen är, längst där inne.
-Jag tror att du måste sluta mejla med honom och tro på dig själv.
-Jag kan inte.
- Det kommer kännas bättre nu när du har erkänt.
-Gå i fred.

Kommentarer
Postat av: linusforpesident

tråk!

2008-08-19 @ 19:15:45
URL: http://www.LinusFORpresident.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0